Thursday, October 30, 2008

ape nak jadi???

hmmm....
lama sangat dah tak tulis kat sini...kadang2 aku tringat mase zaman dulu2...mase aku blom umur 20 thn..banyak la kisah2 nye..tapi bile skarang ni aku tengok budak-budak sekolah dah makin biadap...rase nak marah pun ade...kalo nak dpikir2 kan balik memang aku pun bukan budak baik sangat mase sekolah dulu..tp tak de la sampai tendang cikgu kan...dulu pun paling kuat aku kutuk blakang2 je..kire ade la sikit rase respek kat diorang lagi..yela..aku pikir mase tu kalo bukan diorang..sape lagi yang sanggup nak ajor aku..kne rotan sket2 tu pekare bese la...sekarang ni pade pandangan personal aku la..diorang dah berani sangat ni sebab2nye seperti berikut la;

1. cikgu dah xde wibawa macam dulu2...ramai yg ske ikut ckp anak murid...lg la diorang naik kepala...
2. cikgu2 dihimpit oleh kerajaan..student makin kurang ajo..tapi sekarang dah xbleh nk rotan..kalo dulu2 ade la bende yang budak2 takotkan..rotan..walaupun tak la sakit sangat..tapi berkesan la nak bagi budak2 gerun kan...
3. student ni dah manje sangat...sikit2 mak ayah back-up...bukan mak ayah xtau..anak2 ni dpn die mmg la baik..tp die bukan nye knal anak2 die kt blakang...hmm..topik ni macam menarik jgak...nt la discuss yg ni plak..
4. media massa...memang la sejak kebelakangan ni macam2 channel dah dedahkan supaye masyarakat ni sedar tentang masalah remaje sekarang...tapi nampaknye remaja semakin berani nak bwat bende2 tu kan...??lagi teruk nye makin ramai pulak tu..jiwa remaja ni suke mencuba...xkan la yang arif2 kt luar sane tu tak tahu...xgune di umumkan bende2 tu sume..diorang lagi la seronok..lagi2 mak ayah diorang tu yg jenis kerje xreti nak balik rumah..boring la budak2 nih..tu yang mencari keseronokan tanpa pedoman..lagi di kecohkan..lagi ramai la yang akan join nt..xpecaye tengok la..

tu la die antara yg dapat ditulis kat sini..banyak lagi..tp nt la..hmmm...

No comments: